ساعات اداری 10:00 الی 18:00
ایمیل Sales@it-novin.ir تماس دفتر 34440998-026

سئو داخلی

سئو داخلی

سئو داخلی

سئو سایت  شامل دو پارت سئو داخلی  (onpage seo) و سئو خارجی(offpage seo) می باشد . سئو داخلی شامل مجموعه فرآیندهایی است که برای بهینه سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو انجام  می گردد که ارتقای رتبه و افزایش ترافیک سایت را بدنبال خواهد داشت

سئوداخلی چیست؟

سئوداخلی چیست؟

سئو داخلی چیست ؟  به مجموعه فعالیت ها  و اقداماتی که داخل سایت انجام می گردد و مربوط به کدنویسی داخلی می باشد که جهت افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

سئو داخلی

سئو داخلی مناسب، موجب تحلیل بهتر موتور جستجو از سایت می گردد ، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک بکنند. در اصل، سئو داخلی خوب به موتور جستجو کمک می کند تا آنچه که کاربران در صفحات شما می بینند را درک کنند و ارزش محتوا را از دید آنها نیز بسنجند. بنابراین موتورجستجو توانایی واسطه بهترین و مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند دارد

هدف نهایی سئو داخلی اینطور می باشد که به موتور جستجو و کاربران، در موارد زیر بتواند کمک بکند:

  • درک بهتر محتوای هر صفحه
  • تشخیص محتوای شما به عنوان با ارتباط ترین مطلب با عبارات مورد جستجو
  • ارزیابی صفحه به عنوان صفحه ای مهم و قابل نمایش در صفحات نتایج جستجو (SERP)

با پیشرفت الگوریتم‌های رتبه دهی شامل مرغ مگس خوار (Hummingbird)، پاندا (Panda) و رنک برین (RankBrain) و یا در اواخر سال ۲۰۱۹ با معرفی BERT، اهمیت معنایی در صفحات روزبه‌روز بیشتر می‌شود و همچنین هر روز گوگل باهوش‌تر از قبلا می‌شود و استراتژی سئوی داخلی شما هم نیز باید همین‌طور شود.

این مثال باعث درک بهتر از قضیه می شود:
خانه خودتون رو در نظر داشته باشید، شما طبیعتا یک کنترل کامل روی داخل خانه خود دارید، ولی آیا نمای خارج خانه چی؟ مثلا شما می‌تونید تابلوهای راهنمایی و رانندگی رو تغییر بدید؟ آیا می‌تونید دیوارهای داخل شهر رو به دلخواه رنگ کنید؟ طبیعتا نه ولی داخل خانه چی؟ داخل خانه شما می‌تونید تابلوها و عکس‌هاتون رو هر جا که تمایل دارید نصب کنید و دیوارها رو به هر شکلی که تمایل دارید رنگ کنید. داخل خانه که کنترل دارم یعنی سئو داخلی و خارج خانه که کنترل زیادی ندارم یعنی سئوی خارجی. جلوتر بیاین تا بیشتر باز کنم.

شما حدود ۸ ثانیه وقت دارید که کاربر را تحت تأثیر قرار دهید تا با وب‌سایتتان ارتباط برقرار کند هر چند در گوشی‌ها این زمان بسیار کمتر است و زیر ۵ ثانیه در پلتفرم‌های موبایل فرصت اولیه برای جلب توجه کاربران را دارید (برای تست سرعت سایت خود در گوشی بهترین ابزار thinkwithgoogle است که قدرت گرفته از گوگل می‌باشد و به شما نشان می‌دهد که اگر سرعت پایینی داشته باشید چه میزان باعث ضرر و نرخ دفع کاربری می‌شود، البته در ادامه مقاله به سرعت سایت نگاه کامل‌تری می‌اندازیم).

۱ متا تگ

متا تگ 

شاید یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سئو داخلی، متاتگ می باشند. بعضی از تگ ها به‌اندازه گذشته برای سئو سایت مهم نیستند، اما اگر به طرز درستی نوشته و بهینه سازی شوند می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

Meta Tag  اطلاعاتی درباره صفحات سایت برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنند. به‌منظور رسیدن به رتبه بالاتر، این امر باید براساس ارتباطات و رضایت کاربران انجام شود و علاوه براین، متا تگ  نوشته‌شده توسط انسان نسبت به متاتگ‌که CMS ها به شکل پیش‌فرض و اتوماتیک درج می‌کنند، تأثیر بهتری بر روی کاربران و افزایش نرخ کلیک دارد چرا که انسان حس نزدیک‌تری به هم نوع خود دارد یا یک ربات، و همچنین می‌توان از خلاقیت ذهن انسان در نحوه نوشتن متن‌ها در جهت کسب بازدیدکننده و بهبود نرخ کلیک استفاده کرد.

افزونه یوست

افزونه یوست

 افزونه یوست یا افزونه Yoast باعث می‌شود ذهن شما شبیه یک ربات باشد. و بدانید هر آنچه که این افزونه سئوی و پرمالینکردپرس به شما می‌گوید به معنای صحیح بودن نمی باشد

متاتگ‌ دیگری هم در on page seo وجود دارد مثل متاتگ robots که شما می‌توانید با این متاتگ به ربات‌های جستجوگر اعلام کنید که این صفحه یا این آدرس از سایت را ایندکس نکن (ایندکس یعنی در نتایج جستجو نشان نده) یا لینک‌های این صفحه یا این آدرس از سایت را دنبال نکن، البته دستورات بیشتری می‌توان از طریق این متاتگ مورداستفاده قرارداد و تنظیم کردن آن اهمیت بالایی دارد، حتما حتما پیشنهاد میکنم مقاله متاتگ robots حداقل یک بار نگاهی بیندازید.

پرمالینک یا لینک دائمی ‌به آدرس (URL) یک صفحه وب متصل می گردد. از آنجا که ‌این آدرس معمولا با تغییری مواجه نمی‌ گردد به آن گفته می‌شود. در‌ این مطلب قصد داریم بیشتر با پرمالینک و ویژگی‌های آن آشنا شویم.از ویژگی‌های پرمالینک بهتر است به مرور نکاتی درباره آدرس سایت‌ها میتوان اشاره کرد

عبارت کلیدی صفحه را در ۱۰۰ الی ۱۵۰ کلمه آغازین متن به کاربرده تا به کاربر القا کنید که بر روی صفحه درستی کلیک کرده است.

۳ لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی

لینک سازی داخلی از پر اهمیت ترین مواردی است که مورد بررسی قرار میگیرد.اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی ، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند.

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید  سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.

۴ Title Tag (تگ عنوان)

تگ عنوان

تگ های مختلفی در صفحات وجود دارند. مهم‌ترین آن‌ها تگ عنوان صفحه می‌باشد. عنوان چیزی است که کاربران در موتورهای جستجو در نتایج طبیعی (SERP) و تبلیغاتی می‌بینند.

تگ عنوان یا تگ تایتل نشان‌دهنده موضوع صفحه می‌باشد. هنگام رتبه دهی صفحات براثر سرچ کاربر گوگل به مقایسه عنوان صفحه با مطالب صفحه می‌پردازد.

تگ عنوان یا title که گوگل آن را در نتایج به کاربر نمایش میدهد. (در تصویر به اشتباه کلمه نوشته شده و منظور حرف یا کاراکتر است)

پلاگین Yoast در وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا عنوان های دلخواه ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این افزونه صرفاً یادآور برخی نکات در بهینه سازی داخلی سایت است و این هنر وبمستران و مدیران سایت است که چگونه و با چه سیاست‌های هوشمندانه‌ای بتوانند از این افزونه مناسب وردپرس استفاده کنند. برای داشتن عنوان دلخواه بهتر است از تگ های کوتاه و توصیف‌کننده استفاده کنید. اخیراً گوگل تعداد کلمات عنوان صفحه را به ۷۰ حرف یا کاراکتر افزایش داده است.

آپدیت (Sep 05 2018): جدا از طول یک تایتل که مهم است باید به طول پیکسلی عنوان های خود هم دقت کنید و سعی کنید عنوان های سایت خود را کمتر از ۶۰۰PX ایجاد کنید. این ابزار می‌توانید در این راستا به شما کمک کند.

آپدیت (Aug 24 2020): توجه داشته باشید که ابزار Yoast مشکلاتی دارد و نمی‌تواند به خوبی عناوین را اندازه گیری کنید و به احتمال زیاد وقتی شما به کمک این ابزار یک عنوان سبز رنگ درج می‌کنید آن عنوان را کامل در گوگل نمایش نمی‌دهد.

بهتر است که تعداد کلمات عنوان کمتر از تعداد مجاز تعیین‌شده باشد. اگر از افزونه یوآست سئو استفاده نمی‌کنید می‌توانید از Snippet Optimizer برای شبیه سازی و نحوه نمایش عنوان و توضیحات در نتایج جستجو استفاده کنید.

متن جایگزین تصویر (Alternative text) همینطور شناخته شده با نام های alt attributes, alt descriptions ویا به عنوان “alt tag” در کد HTML برای توضیح در خصوص یک عکس در صفحه به کار می رود. یکی از خدماتی که در سئو داخلی به شما ارائه میشود -یا خودتان باید انجام دهید- بهینه سازی Alt textها در سایت است….

۶ افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

گوگل صراحتا اعلام کرده که سرعت بارگذاری سایت یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است. شما می توانید با استفاده از CDN، فشرده سازی تصاویر و تغییر هاست خود سرعت سایت را ارتقا دهید. سرعت سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که سرعت بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه نمی باشد. تحقیقات نشان میدهد که ۷۵ درصد کاربران بیش از ۴ ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند. یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت، GTMetrix است.

اگر طراحی صفحات وب را تازه شروع کرده‌اید و یا با اصول سئو چندان آشنایی نداشته باشید،ممکن است تگ‌های H را برای زیباتر کردن صفحات وب استفاده کنید. کافیست به SOURCE CODE همین صفحه نگاهی بیندازید و متوجه می شوید که انواع تگ‌های H در آن وجود دارد. من به یاد دارم که وقتی برای اولین بار از تگ‌های H…

۸ تاثیر URL در سئو داخلی سایت

تاثیر URL در سئو داخلی سایت

URL ها باید کوتاه، مختصر، خوانا و قابل‌فهم باشند.

چطور می‌توان URL (آدرس) مناسبی ایجاد کرد؟

در تحقیق درباره اندازه URL به این نتیجه رسیدم که URL های کوتاه‌تر رتبه بهتری می‌گیرند. در این تحقیق طول URL و تعداد فولدرها موردتوجه قرار گرفت. دامنه اصلی به عنوان یک فولدر و هر اسلش بعد از دامنه اصلی نیز به عنوان یک فولدر جدا در نظر گرفته شد.

  • http://domain.com  (یک فولدر)
  • http://domain.com/folder (دو فولدر)
  • http://domain.com/folder1/folder2 (سه فولدر)

نتیجه این تحقیق نشان داد URL های با تعداد فولدرهای کمتر رتبه بهتری می‌گیرند. Rand Fishkin از Moz می‌گوید:

دقت کنید که هر کلمه در URL باید با استفاده از خط فاصله(-) جدا شود. در نام‌گذاری‌ها از (_) استفاده نکنید. URL را کوتاه نگه دارید. هرچه URL کوتاه‌تر باشد راحت‌تر می‌توان آن را به اشتراک گذاشت. با این کار خوانندگان سریع‌تر به موضوع صفحه پی برده و کمتر درگیر اعداد و ارقام، دسته‌ها، نمادها و سایر موارد می‌شوند.

از کلمه کلیدی در URL استفاده کنید. مانند سایر عوامل سئو داخلی در سایت خود، اجازه ندهید URL غیرطبیعی باشد یا با کلمات کلیدی بیش‌ازحد نامناسب شود. سعی کنید حدود ۵ کلمه باشد و اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن‌ها است را به‌طور خلاصه نمایش دهد. اجازه ندهید که کاربران با این سؤال روبه‌رو شوند که چه چیزی در این صفحه وجود دارد. عنوان، هدینگ‌ها، متا توضیحات و URL باید کاملاً واضح باشند.

حال شاید برای شما سؤال باشد که آیا لینک فارسی بهتر است یا لینک انگلیسی؟ ما در مقاله url فارسی بهتر است یا url انگلیسی به تشریح کامل این موضوع پرداختیم و پیشنهاد میکنیم حتما مقاله جذاب ذکر شده را مقاله نمایید.

پاسخ بدهید