ساعات اداری 10:00 الی 18:00
ایمیل Sales@it-novin.ir تماس دفتر 34440998-026

فرآیند جذب، سرمایه گذاری استارتاپ ها

۱ بررسی ایده

۲ بررسی مدل تجاری

۳ بررسی هزینه و درآمد یک سال گذشته

۴ برگزاری جلسه پرزنت استارتاپ

۵ عقد قراردادنامه سرمایه گذاری

۶ اضافه شدن به تیم  گروه فن آ<ری اطلاعات نوین

چطور استارت آپ راه اندازی کنیم؟

یک استارت آپ از کجا شکل میگیره؟ معمولا چه عنصری باعث شکل گیری یک استارت آپ جدید می شود؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ یا اندیشیده اید که مولفه اساسی که هر استارت آپ باید داشته باشد چیست؟
در این مقاله به این سوال ها پاسخ داده می شود. به این پرداخته می شود که برای راه اندازی و در قدم بعد توسعه و مدیریت یک کسب و کار جدید تحت عنوان استارت آپ، اساسی ترین عنصری که لازم است داشتن ایده کارآفرینی و تبدیل ایده خلاقانه یا ایده جدید به یک کسب و کار است.

استارتاپ و ایده های کارآفرینی

استارتاپ، نوعی آفرینش محسوب می شود درواقع نوعی تولد یک کسب و کار  هست. در این مسیر که مانند سفری می ماند که از نقطه ای آغاز می شود و مسیر همچنان با رشد استارت آپ و توسعه آن ادامه می یابد؛ نقطه آغاز همان ایده های کارآفرینی است.
صاحب ایده جدید استارتاپ، کسی است که در حوزه ای که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار است؛ به دنبال تبدیل ایده خلاقانه و یا ایده جدید خود به عرصه عمل است و این معجزه تبدیل ایده به یک کسب و کار می تواند موجب شود که با داشتن ایده کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری جامعه مسیر بهتری را طی کرده و از سوی دیگر میزان بیکاری افراد جامعه کاهش یافته و نرخ اشتغال و بهره وری در اجتماعی پویا افزایش یابد.
اما چگونه می شود که ایده های کارآفرینی، خالق یک استارتاپ جدید و سودده می شوند که می توان با فعالیت در آن، هم به فرد و هم به جامعه در رسیدن به رشد و پیشرفت کمک کرد؟

تبدیل ایده کارآفرینی به استارت آپ

کارآفرینان معمولا کسانی هستند که بجای آنکه به دنبال فرایندهای استخدام و یافتن شغل باشند خود خالق کسب و کارهای نوپایی شوند که بتوانند دست دیگر افراد جامعه را نیز گرفته، در عین حال بتوانند نیازی از جامعه را برطرف نمایند.
هر چه ایده جدید و یا ایده جالبی در ذهن فرد کارآفرین شکل بگیرد اما نتواند آن را به عرصه عمل درآورد، ایده های کارآفرینی اثری ندارند.

تبدیل ایده های کارآفرینی به کسب و کار

پس داشتن ایده جدید یا ایده خلاقانه گرچه لازم است اما کافی نیست. ایده جالب باید به عمل درآید. چگونه؟
با پرورش ایده های کارآفرینی در بسترهای مناسب و با همکاری افراد مناسب و جذب سرمایه کافی.
پس علاوه بر داشتن ایده خلاقانه، این رمز موفقیت تبدیل ایده های کارآفرینی به استارت آپ هایی است که علاوه بر رفع نیاز مشتری، بتوانند وی را به خود وفادار کرده و بازخوردهای مثبتی از مشتری دریافت کنند و به زیست خود در دنیای پر از رقابت و عرصه رقیبان قوی کسب و کار ادامه دهند. پس به پرورش ایده جالب و دیگر موارد توجه کنید.

ایده های کارآفرینی یا ایده جدید پیدا کنیم؟

سوالی که برای برخی از افرادی که تازه وارد عرصه آفرینش استارت آپ شده اند آن است که از کجا ایده های کارآفرینی، ایده جدید یا ایده جالب پیدا کنیم که بتوانیم در سایه آن کسب و کار خود را راه اندازی کنیم و هم خود و هم دیگران را از این بابت منتفع سازیم.

• جستجوی ایده جالب

پاسخ سوال در این است که برای هر چیزی باید جستجو کرد و به اصطلاح جوینده، یابنده است. برای یافتن ایده های کارآفرینی که علاوه بر آنکه ایده جالب و جذابی باشند، ایده جدیدی هم محسوب شوند باید خود را در معرض اطلاعات و دانش در حوزه مورد فعالیت قرار داد. این گونه است که می توان به ایده جالب در زمینه مورد نظر دست یافت.

• بررسی ایده جدید

باید مطالعه و بررسی بر روی کسب و کار های حاضر در حوزه مورد نظر را به صورت دقیق انجام داد و روند انجام و اقدامات استارت آپ های دیگر یا سازمان ها و مراکزی که در آن حوزه مشغول فعالیت هستند را رصد کرد.

• استفاده ایده خلاقانه

همچنین می توان برای رسیدن به ایده خلاقانه، از بازخوردهای مشتریان این استارت آپ ها یا سازمان ها و مراکز استفاده کرد.
معمولا استارت آپ ها سعی می کنند در عرصه اینترنت فعالیت داشته باشند با رصد و بررسی فعالیت آنها، بازخوردهایی که کاربران در صفحه های آنها از خود به جای گذاشته اند و یا بررسی نظراتی که در صفحه های شبکه های اجتماعی درباره فعالیت و اقدامات این استارت آپ ها که هم اینک مشغول فعالیت هستند به جای مانده است می توان به تحلیل و بررسی نظرات پرداخت.

• شناخت مشتری

در گام بعد حاصل و نتیجه تحلیل و بررسی ها را مجددا مورد آنالیز قرار داد و ایده های کارآفرینی که بتواند مشکلات در حال حاضر کاربران را مرتفع نمایند از دل این تحلیل ها استخراج نمود.
پس شناخت مشتری فعلی می تواند خود منبع الهام ایده های کارآفرینی جدید باشد.

تبدیل ایده به عمل

در قدم بعدی باید بتوان ایده جدید خود را به عرصه عمل درآورد. برنامه ریزی، جذب افراد همکار، برگزاری جلسه ها و نشست هایی با متخصصان و کارشناسان مربوطه و افراد مجرب که تجربه های کافی در این عرصه دارند می تواند گام های بعدی باشد.
ایده های کارآفرینی باید بتواند سرمایه مورد نیاز خود را نیز تامین نماید. برای این کار تنها داشتن ایده جدید یا ایده جالب کافی نیست، باید بتوان سرمایه گذاران را اقناع کرد تا در فرایند تبدیل ایده های کارآفرینی به عمل، در استارت آپ سرمایه گذاری کنند.
در قدم بعدی تبدیل ایده جدید به عمل، باید بتوان بر روی این مطلب تمرکز کرد که محصول نهایی را چطور می توان متناسب با نیازهای بازار عرضه کرد و این همان طور که در قسمت قبل گفته شد مستلزم شناخت مشتری های بالقوه و بالفعل است.

شبکه های اجتماعی

ایده خلاقانه در بستر شبکه های اجتماعی می تواند تبدیل به یک استارتاپ نوپا شود. امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار افراد و کاربران قرار گرفته است بسیاری از آنها را ترغیب کرده است که ایده خلاقانه یا ایده جالب خود را در این عرصه به عمل تبدیل کنند.
به این صورت که می توان کسب و کارهای آنلاین را مبتنی بر ایده های کارآفرینی و با تمرکز بر ایده خلاقانه در این بستر رایگان که برای اشتراک اطلاعات و دانش و برقراری ارتباط طراحی و توسعه یافته است راه اندازی کرد.
همچنین امکان مدیریت کسب و کار نیز از طریق فعالیت در عرصه های دیجیتالی بسیار فراهم است.

 

 

حضور در یک تیم استارتاپ یا شروع یک کسب و کار جدید همیشه پر از چالش و فرصت بوده، در بهترین شرایط چالش ها از فرصت ها بیشتر است، اما باید قبول کرد حضور در یک استارتاپ هیجان انگیز و پر از تجربه جدید است که اگر به کسب و کار و تجاری سازی تبدیل شود فرصتی بی نظیر را برای صاحب آن پدید آورده است.

استارتاپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر زیاد در مورد آن خوانده و شنیده‌ایم. این واژه در اخبار دنیای فناوری به کرات استفاده می شود و هدف از آن توصیف شرکت های نوپایی است که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای ما مطرح می‌کنند. کسب‌وکارهای نوپا یا همان استارتاپ همیشه در ابتدای کار با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. این چالش‌ها در زمینه‌های مختلف برای یک استارتاپ رخ می‌دهد و در بیشتر موارد سبب می‌شود که استارتاپ‌ها با شکست روبرو شده یا از مسیر اصلی خود منحرف شوند.

یکی از اهداف گروه فن اوری اطلاعات نوین، دادن امکان رشد سریع و صحیح شرکت‌های استارتآپی می باشد. از آنجایی که تعداد قابل توجهی از صاحبان ایده‌ها و نوآوری ها از توانایی و قدرت مالی کافی برای توسعه کسب و کار خود برخوردار نیستند، خیریه حمایت مورد نیاز برای رشد یک کسب و کار نوپا را به لحاظ منابع مالی در اختیار استارت‌آپ‌های نوپا قرار می‌دهد.در حقیقت یکی از رسائل تیم آی تی نوین، تقویت یک استارت آپ (شرکت نوپا) و تبدیل کردن آن به شرکتی است قوی .

استارتاپ

تیم مشاوران گروه فناوری اطلاعات نوین متشکل از داده‌کاوان، مدیران کسب‌وکارها، حقوق‌دانان، مهندسین، کارآفرینان و دیگر متخصصان است که مهارت‌ها و دانش داخلی و بین‌المللی خود را به کارمی‌بندند تا چالش‌های پرفشار و پیچیده‌ی مشتریان‌مان را حل کنند
ما با به‌کارگیری آخرین فناوری‌ها و ابزارها، فرآیند‌ گردآوری و ارزیابی و تحلیل داده‌ها را بهینه می‌کنیم، تا در نهایت نکات دقیق و منطبق با واقع و معتبری را از بازار و کسب‌وکارها استخراج کنیم و از این طریق رویکرد مشتریان خود را بهینه کنیم.
هدف اصلی تیم ما، یافتن هم‌افزایی‌ها و محقق‌کردن آن‌ها از طریق همکاری نزدیک با مشتریان و شرکای تجاری و استراتژیک خود است و برای حل چالش‌ها و نیل به اهداف، راه‌کارهای ماندگاری را به اجرا می‌گذارد

 

پاسخ بدهید